Facebook
Pinterest
Flickr

Alternative content -- Can contain any HTML: DIVs, IMGs, etc.

Elérhetőségeink:

Telefon: +36-30/675-78-57

E-mail: info@almafasolymar.hu

Almafa Gyerekház Solymár
Almafa BÖLCSI-OVI pótló Családi Napközi
Foglalkozások
Órarend
English Gym & Fun
Fejlesztőház
Gyermekpszichológus
Franchise
Születésnapi zsúr
Tudnivalók
Árak, kedvezmények
Kapcsolat
Rólunk
English Gym & Fun kisfilm
Csiri-Biri torna kisfilm
Hírlevél
Partnereink
Állás

 
 

 

Almafa Fejlesztőház

Alapvető célunk a gyermekek fizikai és szellemi fejlesztése, melyet komplex állapotfelmérést követően a gyermek korának megfelelő, összetett célirányos fejlesztőprogrammal valósítunk meg. Részletesen a következő felméréseket, fejlesztéseket végezzük:

0-1 éves korban

Korai állapotfelmérés, tanácsadás:(koraszülött ill. kis súllyal született gyermekeknél; ikerszülés, császármetszés utáni állapotfelmérés, elhúzódó szülés esetén)

felhívó jel lehet, ha nem tud szopni
egyoldali a fejtartása
végtag-remegést látunk
hason fekve fejét nem emeli, esetleg háta nem egyenes
csillapíthatatlan a sírás, sokat nyöszörög
eltérő alvásritmus 6 hét után
ülésbe húzásnál nem emeli a fejét
tárgyat nem tud megtartani (2-3 hónaposan)
nem gőgicsél, nem mosolyog
társuló tünetként beszéd-, hallás-, látásproblémákat észlelhetünk
nem indul be az oldalra fordulás, forgás (spontán mozgásfejlődés)
a mozgásfejlődés fázisaiból akár 1 is hiányzik (leépítése fontos a dyslexia, dysgrafia és dyscalculia megelőzésében
játéktevékenység, majd önálló játék nem alakul ki

 

1-2 éves korban

Korai fejlesztés:

     Ha nem tud

 önállóan járni, futni

 firkálni (cikcakk-spirál vonalak)

 a labdát dobni, elkapni

 kockából tornyot építeni (6-8 db)

 önállóan pohárból inni, kezet mosni

 könyvet lapozgatni, kupakot csavarni

 egyedül hosszabban játszani

 szókincse nem éri el az 50-100 szót

 

Az állapotfelmérés komplex. A mozgásfejlődés és az értelmi fejlődés felmérése is játékosan történik. A szülő képet kaphat gyermeke mozgásfejlettségéről. Az idegrendszer állapotának felmérése, reflex- és izomtónus vizsgálattal történik, szükség szerint kiegészítve neurológusi és ortopédusi szakvizsgálattal, koponya- és csípő ultrahanggal.

 

3-5 éves korban

Állapotfelmérés

során megállapítjuk, hogy gyermeke az adott életkorban milyen fejlődési szinten áll. Szükséges-e valamelyik terület megsegítése, vagy korának megfelelően fejlődik.

Komplex képességvizsgálat:

A vizsgálat hat területet érint: percepció, idegrendszer érettsége, nagymozgás, keresztcsatornák működése, ritmus, általános tájékozódás-gondolkodás. Így a szülők átfogó képet kaphatnak a gyermekük intelligenciájáról, és számos olyan területről, amely a későbbiekben az iskolakezdéshez szükséges. A felmérés kiterjed még a szociális érettségére is, mennyire önálló, hogyan alakultak ki kapcsolatteremtő képességei, hogyan viselkedik csoportban, elfogadja-e a szabályokat.

Részfunkció-problémák mérése, szűrése:(Bender: A, B, Sindelar)

Ebben az életkorban főként az észlelés területén jelentkező hiányosságokra terjed ki a felmérés. Ezek olyan veleszületett hiányosságok, vagy fejlődési rendellenességek, amely során akadozik a kommunikáció az érzékszervek és az agy között, mert az adott ingerek nem jutnak el oda.
Ha:

·         Nem tud emberalakot rajzolni

·         Nem tud formákat , tárgyakat, méretbeli különbségeket megkülönböztetni

·         alapszíneket nem ismeri fel

·         nem tud kérdezni

·         túl hangosan vagy halkan beszél

·         könnyen elterelhető a figyelme

·         nehezen adagolja saját erejét

·         ügyetlen,

·         bizonyos dolgok érintését kényelmetlennek ítéli meg,

·         rosszul ítéli meg a hőmérsékleteket.

Idegrendszer érését mutató vizsgálatok alkalmazása:( Lakatos, Ayres)

Olyan komplex felmérés, mely az idegrendszerben lezajló érési folyamatokról ad képet. Ha nem indul be a fejlődés, vagy hiányos az idegrendszer hálózata, akkor a gyermek a korosztályához képest eltérő teljesítményt produkál több területen:

-          megkésett beszédfejlődés

-          magatartási problémák

-          kötődési, leválási problémák

-          éretlen ingerületi, és gátlási mechanizmusok szabályozása (bepisil)

-          alvászavar,

-          szabálykövetési problémák

-          agresszió, dührohamok

-          dührohamok. stb.

 

·         Mozgásfejlesztő programok alkalmazása: TSMT, Delacato, Intenzív fejlesztés

 

A megszületés pillanatától a gyermek a mozgása által fedezi fel a környezetét, amelyekhez élményeket, és cselekvéseket kapcsol. Olyan problémákkal, és helyzetmegoldásokkal találkozik, amelyek következtében gondolkodása, és képességei fejlődnek. Ezek a nagy- és finommozgások tehát nagymértékben befolyásolnak több funkcióterületet is. Hatással van a tanulási folyamatokra, beszédfejlődésre, intelligenciára.

Akkor van rá szükség ha:

-          egyensúlyérzék fejletlensége

-          megkésett mozgásfejlődés

-          végtagok együttmozgása, jobb-bal oldaliság

-          lassú, esetlen

-          új mozgások tanulásának gyengesége

-          figyelemzavar

-          információ feldolgozási zavar, stb.

 

·         sajátos nevelésű gyermekek mozgásfejlődése

A sajátos nevelést igénylő gyerekek fejlődése lassabb, de ugyanúgy szükségük van arra, hogy környezetük elfogadja, és befogadja őket. Ebben szeretnénk segítséget nyújtani.

Olyan mozgásprogramot állítunk össze (személyre szabottan, az adott problémák figyelembe vételével), ahol a gyermek testi, pszichés fejlesztése mellett biztonságos, jó légkörben tud mozogva játszani.

 

6-7 éves korban

Tanulási képesség zavar kiszűrése, fejlesztése

Tanulási probléma akkor jelentkezik, amikor egy, egyébként ép intellektusú gyermeknek nehézségei adódnak az olvasás, írás vagy a számolás elsajátítása során, valamint az iskolában folyamatos kudarcok érik, vagy magatartás problémák jelentkeznek.

Ilyenkor az történik, hogy az információk feldolgozása, másképpen jut el az agyi központba.

A vizsgálat arra terjed ki, hogy kiszűrje, melyik terület működésében van hiba: (észlelés, mozgás, nyelv, emlékezet, figyelem, gondolkodás), és azt felismerve tudjuk fejleszteni.

 

Iskolaérettségi állapot vizsgálat:

A beiskolázás előtt álló gyermekek érettségét (értelmi, érzelmi, szociális, testi) felkészültségét vizsgáló eljárás, amely kiszűri a tanulási képesség zavarait, vagy annak esetleges jeleit. (diszlexia, diszgráfia diszkalkulia)

 

Iskola előkészítő programok

Olyan komplex foglalkozás az iskolába készülő gyerekek számára, amely során a felmerülő hiányosságok figyelembe vételével, a probléma megelőzése a cél.

Jól felépített, tudatos foglalkozások alkalmával (játék, feladat és szabály tudat, értelmi- testi nevelés) készítjük fel őket az iskolára. Mindezt lépésről-lépésre, rengeteg mozgással, játékkal.

Írásos tájékoztatót készítünk minden vizsgálat eredményéről.

 

 

Időpontok: előzetes egyeztetés alapján

Foglalkozás vezető: Török Renáta gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, Bötkös Ágnes konduktor 

Árak: lsd. Árak, kedvezmények menüben.

 

 
 
Ajánljuk még:
Almafa Pomáz
Gyere és barátkozzunk
a facebook-on

Hírek, érdekességek
Hozzánk is jön a MIKULÁS...
JÖN A MIKULÁS jókedvvel, teli zsákkal... 2015. december 2-án (szerdán) 16:00 órakor érkezik Mikulás bácsi az Almafába Téli dalokat énekelünk Neki, Megsimogatjuk a...
Bővebben...
Kreatív kézműves asztal a Solymári Búcsún
A SOLYMÁRI BÚCSÚN Kreatív Kézműves asztallal vártuk a Kicsiket és a Nagyokat! Őszi gyümölcsöket és karkötőket készítettünk. Fotókat nézzétek meg itt...
ÖNKORMÁNYZATI TÁMOGATÁS
Solymár Nagyközség Önkormányzata A gyermekek családi napköziben való ellátásáról szóló 8/2012 (IV.24.) sz. helyi rendelete alapján 2012. szeptember 1-től támogatja a hozzánk...
Bővebben...
Gyermeknap 2011
G Y E R M E K N A P május 28. 10:00-14:00 Az Apáczai Művelődési Ház és az Almafa Gyerekház közös szervezésében ...
Bővebben...
Összes hír
Szavazások

Keresés

Alternative content -- Can contain any HTML: DIVs, IMGs, etc.

Almafa Gyerekház Solymár | 2083 Solymár, Bocskai u. 18. | +36-30/67-57-857 | info@almafasolymar.hu |
Óvoda - Wikipédia | Családinapkozi.lap.hu | Gyermekfejlesztés.lap.hu | Éves beszámolók